Vitamine, Produsul Saptamanii

Vitamina B1 – surse si 5 beneficii

Ce este vitamina B1?

Vitamina B1 face parte din complexul B și este o vitamină solubilă în apă, la fel ca toate celelalte B-uri.

Vitaminele sunt clasificate în funcție de materialele în care se dizolvă. Unele se dizolvă în apă, iar altele se dizolvă în grăsimi. Vitaminele solubile în apă sunt transportate prin fluxul sanguin. Orice nu folosește corpul este eliminat în urină.

Vitamina B1 denumită și tiamina sau tiamina, permite organismului să utilizeze carbohidrați ca energie. Este esențial pentru metabolismul glucozei și joacă un rol cheie în funcția nervilor, mușchilor și inimii.
Este demn de remarcat faptul că organismul necesită vitamina B1 pentru a genera adenozin trifosfat (ATP). Aceasta este o moleculă care transportă energia din celule către alte celule.

Beneficii

1. Ajută la metabolismul zahărului

Tiamina ajută la conversia carbohidraților în glucoză, care este sursa preferată de energie din care organismul se scurge pentru a vă menține metabolismul fără probleme. De asemenea, ajută la descompunerea proteinelor și a grăsimilor.

2. Întărește sistemul imunitar

Vitamina B1, ca și celelalte vitamine din complexul B, este adesea denumită vitamină „anti-stres”, deoarece s-a demonstrat că stimulează sistemul imunitar și crește capacitatea organismului de a face față situațiilor stresante.

Într-un studiu s-a demonstrate că activitatea sistemului imunitar la șobolani, cărora li s-a blocat vitamina B1, a fost semnificativ redusă.

3. Sporește capacitatea funcțiilor creierului

Vitamina B1 ajută la formarea tecii de mielină, un strat protector care se înfășoară peste nervi pentru a preveni rănirea și moartea.
Este necesar în creier de către celulele nervoase, precum și de alte celule care susțin sistemul nervos.

4. Ajută la digestie

Tiamina este, de asemenea, necesară pentru buna funcționare a sistemului digestiv. Vitamina B1 ajută la reglarea producției de acid clorhidric, care este necesar pentru menținerea funcției digestive adecvate .

5. Previne cataracta

Cercetări recente sugerează că tiamina poate ajuta la reducerea riscului de cataractă. Aceste descoperiri indică faptul că persoanele care consumă o dietă bogată în proteine și vitamine A, B1, B2 și B3 (sau niacină) prezintă un risc mai scăzut de a dezvolta cataractă. Obținerea de suficiente vitamine C, E și complexe B protejează și mai mult ochiul.

Surse

Linte
Mazărea verde
Orez brun
Orez alb
Pâine cu grău întreg
Cereale fortificate
Porc
Seminte de In
Nuci Pecan
Spanac
Portocală
Lapte

Concluzie

Vitamina B1, este esențială pentru fiecare țesut din corp. Este un cofactor pentru reacțiile enzimatice la nivelul mușchilor scheletici, inimii, ficatului, rinichilor și creierului. Ajută în nenumărate procese ale organismului, iar sursele de unde le puteți lua sunt multiple.
Doza zilnică minimă de vitamina B1 pentru bărbați și femei cu vârsta peste 18 ani este de 1,5 mg pentru bărbați și 1,3 mg pentru femei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *